Saturday 10 September 2016

JUS ASAM KUNYIT Vsireh


www.nurulsuadi.blogspot.com


Manfaat Jus Asam Kunyit
Vsireh

Banyak khasiat Jus Asam Kunyit Vsireh untuk kesihatan kita, berikut adalah ringkasan khasiat Jus Asam Kunyit Vsireh :-


1. Meneutralkan Racun Kimia (detoks) :
Salah satu keunggulan kunyit asam adalah membantu proses pengeluaran racun yang ada di dalam tubuh akibat dari kelebihan pengambilan ubat yang mengandungi bahan kimia. Serasi di dalam Kunyit dan ianya mampu membantu mengeluarkan racun tersebut yang ada di dalam tubuh kita supaya lebih sihat.


2. Mengawal Berat Badan :
Penyebab tidak terkawalnya berat badan kerana nafsu makan yang berlebihan sehingga mendorong untuk selalu menikmati makanan seperti "mengkudap-kudap" makanan terutama sekali makanan ringan. Dengan meminum Jus 
Asam Kunyit Vsireh ini membantu mengawal nafsu makan anda supaya lebih terkawal sehingga anda tidak akan makan berlebihan lagi.


3. Mengatasi Beberapa Infeksi
Anti bakteri yang terkandung pada kunyit mampu membunuh bakteri yang menyebabkan infeksi, seperti infeksi pada tekak (kerongkong), infeksi kerana luka akibat kebakaran, cedera dan terbakar kerana terkena radiasi matahari yang terlalu berlebihan. Dapat di atasi dengan cara meminum air kunyit asam. Ini kerana kunyit memiliki sifat anti-inflamasi(anti radang). 



Selain manfaat di atas ada yang lebih popular lagi daripada manfaat jus sirih kunyit asam ini iaitu :-


Khasiat Jus Asam Kunyit Vsireh Bagi Wanita
 
a. Siklus darah ketika sedang haid menjadikan 
haid lebih lancar. Ramai wanita yang telah membuktikan khasiat Jus Asam Kunyit Vsireh ini, mereka yang mengkonsumsi jamu ini secara rutin apa lagi jika di kombinasikan dengan sirih (Kunyit / Asam / Sirih) jamu ini akan menjadi ubat bagi wanita yang mengalami sakit ketika haid "piriod pain" yang mempu meredakan rasa sakit ketika haid dan wanita yang mengalami masalah keputihan.


b. Warna kulit menjadi lebih cerah dan kelihatan bersih ini kerana Kunyit mampu menetralisir racun di dalam tubuh anda. Tubuh yang sihat dan bersih daripada racun akan bernampakan kesan yang positif pada kulit, kulit menjadi lebih sihat dan bersih daripada kotoran.


c. Mengurangi lemak di dalam tubuh :
Jika anda menginginkan tubuh yang ideal dan langsing. Ini kerana kandungan kurkumin dalam kunyit dapat mengurangkan lemak yang terdapat didalam tubuh dan mengawal berat badan. Ini sesuai buat anda yang sedang menjalani program diet.


d.Melewatkan Proses Penuaan :
Kandungan antioksidan Jus Asam Kunyit Vsireh ini dapat membantu dalam proses peremajaan kulit sehingga sel kulit menjadi segar kembali.


Ada juga yang menyebutkan bahwa dengan mengkonsumsi ramuan atau Jus Asam Kunyit Vsireh ini dapat mengecilkan perut yang buncit tanpa melakukan olah raga. Asalkan anda mengamalkan pengambilan Jus Asam Kunyit Vsireh ini dengan cara yang teratur.


Jus Asam Kunyit Vsireh Homemade Nurul jual ye..pekat sedap dan tidak pahit yang penting khasiatnya. Siapa dah cuba pasti tau khasiatnya..

Cepat-cepat order ye...😊😊😊

Dah order kita proses...dah tentu FRESH !


www.nurulsuadi.blogspot.com



www.nurulsuadi.blogspot.com










018.241.4538 (Nurul)


{atau}

Ejen Klang - Banting
Pn. Ima
019-606 2607   


www.nurulsuadi.blogspot.com
Facebook
Nurul Suadi

instagram : nurulhidayahsuadi
email : puteri161179@gmail.com
website : www.nurulsuadi.blogspot.com

No comments:

Post a Comment