Saturday 1 November 2014

KHASIAT MANDI SUSU


SYOK NYEEE MANDI SUSU~~~



Kebanyakan wanita yang bekerjaya, tiada masa untuk memanjakan diri di Spa, terutama sekali bagi mereka yang memegang jawatan penting dalam syarikat. Namun begitu, ini bukan penghalang bagi mereka, untuk kelihatan cantik sepanjang masa. Oleh itu, dengan mengamalkan rawatan mandi susu di rumah, ia sedikit sebanyak dapat membantu wanita bekerjaya ini untuk terus mengekalkan kecantikan kulit mereka walaupun sibuk dengan rutin seharian di pejabat.

Terdapat banyak khasiat dalam amalan mandi susu, antaranya ia dapat mencerahkan serta melembutkan kulit. Disamping itu, rawatan ini juga dapat menghasilkan kulit yang putih gebu serta putih bercahaya. Ini adalah kerana, di dalam susu terdapat khasiat semulajadi seperti vitamin D, vitamin A dan juga asid laktik yang mampu mengekalkan kelembapan kulit.








NAK BELAJAR MANDI SUSU BUATAN SENDIRI ???

Siapkan beberapa mangkuk susu. Anda boleh menggunakan sama ada susu tepung,
mahupun susu cair.
Campurkan dengan sedikit minyak zaitun.
Panaskan selama 5 hingga 10 minit.
Campurkan dengan sedikit air suam.
Berendam selama 20 hingga 30 minit.


Sebaiknya, sebelum berendam dengan mandian susu ini, anda digalakkan untuk scrub tubuh terlebih dahulu bagi menghilangkan sel-sel kulit mati. Rawatan ini boleh diamalkan dua kali seminggu, bagi mendapat hasil yang lebih maksimum. Selamat mencuba!






Memutihkan Kulit Dengan Mandi Susu




Mandi susu pasti sangat menyenangkan. Membayangkan anda sedang mandi bukan dengan air biasa melainkan dengan susu adalah sesuatu yang kelihatannya istimewa. Mandi susu merupakan hal yang istimewa bukan hanya karena hal itu berbeda dari rutinitas biasanya yakni mandi dengan air biasa, tetapi juga karena manfaat yang dihasilkan juga sangat istimewa.
Manfaat mandi susu untuk kecantikan kulit :

Membersihkan kulit.

Seperti halnya mandi biasa, mandi susu bertujuan untuk membersihkan kulit, yaitu dengan mengangkat sel kulit mati, tentunya dengan tambahan manfaat lain yang bisa diperoleh dari penggunaan bahan susu yang dapat memberikan banyak benefit untuk kulit.
Regenerasi sel kulit dan mencegah penuaan dini.

Kandungan protein dalam susu berkhasiat untuk membentuk sel kulit. Setelah sel kulit mati diangkat dan dibersihkan, protein akan bekerja membantu meningkatkatkan kinerja sel kulit untuk memperbarui diri, sehingga regenerasi sel kulit lebih cepat terjadi. Hal ini sangat baik untuk mencegah penuaan dini dan menghindari kerutan di kulit.
Menghaluskan kulit.

Susu mengandung lactic acid (asam laktik) yang berkhasiat menghaluskan kulit. Secara rutin mengaplikasikan bahan susu pada kulit (salah satunya dengan cara mandi susu) dapat membuat kulit lebih halus dan lembut. Tidak percaya? Buktikan sendiri.
Mencerahkan warna kulit.

Bagi kamu yang ingin memiliki warna kulit yang lebih cerah, dapat melakukan mandi susu secara rutin. Rendamlah tubuh dalam air hangat yang sudah dicampur susu selama 15 – 20 menit setiap hari pada pagi dan sore hari. Anda akan melihat hasilnya dalam 2 minggu. Warna kulit lebih cerah dari sebelumnya.
Terapi untuk menghilangkan stress kulit dan tubuh.

Merendam tubuh dalam air hangat yang dicampur susu juga dapat menjadi terapi untuk menghilangkan stress dan lelah. Sangat baik dilakukan setelah beraktivitas seharian, atau pada malam hari sebelum tidur. Rendamlah tubuh dalam air hangat yang telah dicampur dengan susu. Rasakan tubuh yang lebih segar setelahnya. Tidur pun jadi lebih pulas.
Mandi susu biasanya terdapat di salon-salon kecantikan atau klinik yang menyediakan pelayanan tersebut. Beberapa wanita melakukan perawatan tubuh seperti ini hanya sesekali saja dengan alasan tidak mempunyai cukup banyak waktu, biaya yang mahal, serta salon kecantikan yang menyediakan pelayanan tersebut berlokasi sangat jauh. Jangan berkecil hati. Jika anda tidak dapat selalu melakukan perawatan tubuh dengan mandi susu di salon, mengapa anda tidak mencobanya saja di rumah?
Membuat mandi susu tenyata tidak sesulit yang anda bayangkan. Mandi susu seperti namanya adalah mandi dengan menggunakan susu segar.



HOPE UOLS DAPAT MENCUBANYA SENDIRI ! 
SELAMAT MEMANJAKAN DIRI !     :)

No comments:

Post a Comment